Fékfolyadék csere. Kell egyáltalán?
Fékfolyadék. Azért érdekes téma, mert sajnos a legtöbb ember azt sem tudja miért kellene kicserélni. Ki kell egyáltalán cserélni?
Azt tudja,
hogy egy átlagos autós, aki évente 10 000 - 15 000 km-t autózik körülbelül 50 000 (igen, ötvenezer) alkalommal használja a féket?
Mi történhet?
Annak ellenére, hogy a fékfolyadék egy jól lezárt rendszerben "lakik", mégis a levegő nedvességtartalmából felveszi a vizet. Ez hosszabb távon a fékrendszer belső korróziójához vezet. A felvett nedvesség a fékfolyadék forráspontját is csökkenti. Ez gyakori, erős fékezéskor csökkenő fékhatásban mutatkozik meg (hegymenet vagy utánfutó vontatás). Szélsőséges esetben a teljes fékhatás is megszűnhet, ha a fékfolyadék felforr.
A költséges javítások (fékmunkahenger, féknyereg cseréje) vagy a csökkenő fékhatás elkerülésére a gyártók előírják a fékfolyadék cseréjét (pl. Opel esetén 2 évente, km futástól függetlenül, a rendszeres, éves szervizelésnél kell a fékfolyadékot cserélni).
Mi a szervizben minden átvizsgálás alkalmával mérjük a fékfolyadék nedvesség tartalmát. Ha ez 2%-nál nagyobb, mindenképpen javasoljuk a cseréjét.
Remélem hasznosnak találta az infókat.
Akár csak egy fékfolyadék cserére, vagy bármilyen más javításra van szükség az autóján, várjuk szervizünkbe!
Gondtalan autózást és további szép napot!
Kávai Viktor, ügyvezető
SDS Autó - az OPEL szerviz